måndag 7 januari 2013

Snabb å supergod kycklinggryta..


Måste bara tipsa om en väldigt god rätt som vi ofta gör när vi är sugna på något snabbt men nyttigt.. Bilden görs sig inte rättvis:) 

Köp en färdig grillad kyckling och rensa den till småbitar.
1 burk Riddarheims vitlöksklyftor
 5 dl Grädde

Häll i grädde i en kastrull, plocka ut vitlökarna och lägg i grädden. Försök få med så lite olja som möjligt men gärna kryddor. 
Lägg i kycklingen, värm upp på låg värme en stund. 

Servera med ris och sallad

Jag håller på att skriva en lista med en massa olika maträtter som vi sen kan planera ifrån och göra 2 veckors menyer. Nu har det varit en alldeles för lång tid utan planering och det tar bara en massa tid att ständigt handla mat och dyrt blir det oxå.. 

Hur är ni, är ni sugna på att sätta nya rutiner nu i matvardagen?

Ha en fin start på veckan!

Kram

10 kommentarer:

  1. Såna här enkla recept älskar jag! Det här ska jag testa imorgon!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!
    Tycker vardagsmaten är så tråkig ibland... Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Japp, det är jag onekligen sugen på. Att slippa åka och handla i tid och otid. Mycket bra lösning att planera.

    Väldigt god gryta verkar det också :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Mmmm vad gott det låter,Tack snälla för tipset .Ja hellre än bra planering än att handla mat jämt .Det är jobbigt men når grejerna väl är hemma och på sin plats är det ju bara så skönt .Ha en skön vecka .Kramar Rita ♥.

    SvaraRadera
  5. Hej
    Vilken mysig blogg du har :)
    Tack för det snabba och goda receptet, det ska jag verkligen prova!
    Ha en jättefin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Här sitter jag och väntar på lunchtime, guuu så hungrig jag blev nu!

    kram

    SvaraRadera
  7. Jag gör en matsedel varje söndag o handlar allt på måndagen. Passar perfekt i vår familj allahar fått vara med o bestämma o aldrig några disskusioner om vad vi ska laga för mat. Smidigt o skönt. Smarrig kycklingrätt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Vi pratade om veckomatsedel hä hemma men just nu har det stannat vid prat.. Och det blir man ju inte mätt av:-)

    SvaraRadera
  9. Jag gillar ju inte kycklingen men med lite lax istället kanske och goda kryddor.
    Min mat inspiraton är på botten just nu men har funderat på en tre-fyra dagars meny eftersom vi har ganska mycket hockey och mannen jobbar skift!

    kram

    SvaraRadera
  10. Denna gryta har jag också testat. Mycket god! Hittade receptet i en pärm på jobbet där vi samlar recept som någon vill tipsa om.

    SvaraRadera

Hoppas du kikar in igen å tack snälla för din kommentar..
Kram