onsdag 29 augusti 2012

Mat inspiration

 
 

Godkväll!

Sitter och surfar runt efter härlig mat inspiration. Vi har haft fullt upp nu ett par veckor och mest gått om varandra så mat planering och matlådor har varit lite sisådär... Jag är så beroende av att äta bra mat och sköta mig med det annars blir jag trött och sjuk! Så nu sitter jag och kollar lite recpet och planerar inför helgen och början på nästa vecka.
 
 
Hur gör ni med matplanering? Har ni veckomenyer, storhandlar ni, äter ni ute/matlåda??
 
Jag är ju helt tokig i kantareller så det blir mycket med det nu;) Hur gott låter det inte med kantarell bruschetta... Ikväll har jag varit ute och ätit Tapas med fina vänner, sällskapet var enormt mycket bättre än vad maten var, en liten besvikelse där.. Men en kväll med lite tjatter och mysig tid ihop väger över till en väldigt trevlig kväll ändå.
 
Bilderna kommer från Allt om mat
 
Nu ska jag kika in hos alla fina bloggvänner
 

KRAM

 
 


8 kommentarer:

  1. Vad duktig du är att planera mat! Jag står där vid fem och undrar vad ska vi äta ikväll då! Så vi funderar starkt på att köra igång igen med någon matkasse!
    Älskar också kantareller!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Under hela året förutom sommaren så planerar jag veckomenyer, veckohandlar och lagar mat samt matlådor. Men just nu är jag ur gängorna. Inte bra. På G igen och snart är allt som vanligt. Brukar publicera veckomenyerna på bloggen. Det är lågkolhydratstänk som gäller hos oss. Sov gott! kram

    SvaraRadera
  3. Jag har inga veckomenyer, men har funderat på att införa sådana. Skulle bli lättare så, än att varje dag fundera vad skall jag idag laga :)

    SvaraRadera
  4. Konstigt! Jag vet att jag skrev ett inlägg här igår, men nu ser jag inte det! Kan det ha att göra med de här robotbokstäverna att göra! Det är aldrig enkelt att se vad det står, så ibland kanske man tror man skrivit rätt, fast så har man inte det! Jag tog bort mina, för folk tyckte det var för jobbigt!

    Det jag skrev svar typ Att jag är urkass på att planera mat, så vi skulle behöva en bra matkasse!! Rätten du visar ser supersmarrig ut, älskar kantareller också!
    Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kom med det inlägget oxå, visste inte ens att jag hade dem där bokstäverna... ska kolla på det, ska ta bort det. Kommer du ihåg vart du gjorde det?
      Kram

      Radera
  5. Åh va gott det ser ut..mums!

    Vi brukar veckohandla, ibland blir det lite småkomplitteringar men jag tycker det är skönt att handla hem all "mat" så man har iallafall.

    Trevlig helg
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Jag försöker ha veckomenyer, det flyter på så mycket bättre hemma då. Det blir mer tid över till annat...

    Ha en trevlig helg! /Tina

    SvaraRadera
  7. Jag är urkass på veckomenyer. Kanske att göra dem, men att hålla mig till dem. De veckorna vi har matkasse är jag lite mer strukturerad. Oftast har jag någon plan för kommande middagar och handlar lite därefter. Sedan blir det i slut änden vad vi är sugna på som styr och då får det bli utifrån det som handlats hem. Jag är också tokig i kantareller. Önskar bara att vi hade hittat lite i skogen, men det var så torrt.
    Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera

Hoppas du kikar in igen å tack snälla för din kommentar..
Kram